Kronik yorgunluk sendromu

Her zaman yorgun ve sürekli dinlenme ihtiyacı hissediyor, yeterli uyumanıza rağmen yine yorgun kalkıyorsanız kronik yorgunluk sendromu yaşıyor olabilirsiniz. Bu durum normal değildir ve altta yatan ciddi bir tıbbi durumla açıklanamaz. Yorgunluk durumu fiziksel aktivite ile daha da kötüleşebilir. Dinlenme veya yatak istirahati ile yorgunlukta düzelme olmaz.

Ayrıca miyaljik ensefalomiyelit (ME) olarak da adlandırılır. Çocuklar dahil, herkesi etkileyebilir. Kadınlarda görülme oranı daha sıktır. 30-50 li yaşlarda daha sık görülmektedir.

kronik yorgunluk sendromu,Dr.Bekir

Teşhis için belirli bir tanı testi yoktur. Klinik değerlendirme ile tanı konulmaktadır. Altı aydan uzun süren yorgunlukla birlikte aşağıdaki fiziksel belirtilerin dört tanesinin birlikte görülmesi ile tanı konulmaktadır.

Bu belirtiler;

• Hafıza ve odaklanma problemleri,
  • Sık sık boğaz ağrısı,
  • Kas ağrıları,
  • Kızarıklık veya şişlik olmadan, birden fazla veya yeri değişen eklem ağrıları,
  • Boğazda veya koltuk alında lenf bezi şişmesi,
  • Baş ağrısı,
  • Gece uykusu sonrası yenilenmemiş hissetmek,
  • Dinlenme ile düzelmeyen yorgunluk,
  • Herhangi bir fiziksel aktiviteden sonra yorgunluğun daha da kötüleşmesi,

Kronik yorgunluk sendromunda, gece terlemeleri, gerginlik hali, sese duyarlılık, el ve ayaklarda uyuşma, tekrarlayan gribal enfeksiyonlar, kilo kaybı veya kilo alımı, kalp çarpıntısı, depresyon, sosyal izolasyon, yaşam tarzı kısıtlamaları, artan iş devamsızlığı gibi belirtiler de sık görülebilir.

Bu sendrom, tüm yaşantınızı alt üst edebilir, mutluluğunuzu kaçırabilir. Bir çok faktöre bağlı olarak gelişen bu hastalıktan kurtulmanın da bir tek yolu yok elbet. Her hasta ve durum için farklı yollar izlemek gerekebiliyor.

Kronik yorgunluktan kurtulmak mümkün. Bazı yaşam tarzı düzenlemeleri, vitamin ve beslenme takviyeleri, geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları ile normal yaşama dönebilirsiniz.

Geleneksek ve tamamlayıcı tıp uygulamaları, kronik yorgunluk sendromunun tedavisinde yüz güldürücü sonuçlar elde etmemize olanak sağlamaktadır.

Ozon terapi, kupa terapisi (hacamat), akupunktur sıklıkla kullanılan tamamlayıcı tıp tedavileridir.