Topuk dikeni ve Topuk ağrısı

Topuk Dikeni Dr.Bekir

Ayak üstünde dururken ve yürürken her bir ayağınızın üzerine çok ciddi bir yük uygularsınız. "Ayağın ve Ayak Bileği" ekleminin en fazla karşılaşıldığı durum, sert ayakkabılar giydiğinizde veya çıplak ayakla sert yüzeylerde yüründüğünde topuk ağrınızın gelişmesidir. Dinlendirmek çoğunlukla problemin çözülmesini sağlar. Ancak pek çok insan, topuk ağrısının erken belirtilerini görmezden gelir ve aktivitelerini sürdürmeye devam eder. Erken dönem bu belirtilerin dikkate alınmadığı durumlarda ağrılar kronik hale gelecektir.

Değerlendirme ve Tedavi

Doktora başvurunuzda tam olarak ağrınızın nerede olduğunu ve ne zamandan beri devam ettiğini anlatın. Topuk ağrısına neden olan durumlar, genellikle topuğun alt bölümündeki ağrı veya topuğun arka bölümündeki ağrıdan kaynaklanır.

Topuğun Altındaki Ağrı

Bu bölgede ağrılar topuktan başparmağa uzanan kas grubundan kaynaklanır. Çok fazla koşma ve zıplama, ayak parmaklarından topuk kemiğine uzanan adale bantlarının (fascia) inflamasyonuna neden olur. Ağrı topuğunuzun altında ve merkezinde toplanır, başlangıçta orta derecededir, fakat gece boyunca dinlenmenizden sonra ilk adımı attığınızda, aniden şiddetlenir.

Tedavide

Doktorunuz topuk desteği veya özel tabanlık kullanmanızı önerebilir.

Topuk Dikeni Dr.Bekir

Özel germe egzersizleri önerilebilir.

İlerlemiş hastalarda iğne tedavileri uygulanabilir.

Tamamlayacı tıp uygulamalarından ozon terapi, mezoterapi, prp uygulaması, akupunktur, proloterapi tedaviye yardımcı olarak kullanılabilmektedir.