Mezoterapi

Mezoterapi, derinin orta tabakasına uygulanan bir enjeksiyon tedavisidir. Enjekte edilecek maddeler kişiye ve amaca uygun şekilde seçilmektedir. Bu amaçla vitaminler, bitki özleri (ekstraktları), büyüme faktörleri, yağ eritici maddeler, farmasötik ajanlar (ilaçlar) gibi maddeler kullanılır.

Mezoterapi, kas,eklem hastalıklarında, ağrı tedavisinde, cilt kırışıklıklarında, saç dökülmesinde, selülit tedavisinde kullanılmaktadır.

Saç Mezoterapisi

Selülit Mezoterapisi

Yüz Mezoterapisi

Bölgesel İncelme Mezoterapisi

Ağrı Mezoterapisi

Mezoterapi İzmir

Saç Mezoterapisi

Saç Mezoterapisi Nedir?

Saç için gerekli vitaminleri, mineralleri, oligo elementleri ve dolaşım düzenleyicileri içeren özel bir karışımın ufak iğneler ile saçlı deri içerisine verilmesi işlemi saç mezoterapisi olarak adlandırılır.

Nasıl Etki Eder?

Bu özel karışım kılcal damarlar vasıtası ile tüm saçlı deriye yayılır ve etki etmeye başlar. Saç mezoterapisi üç etkiye sahiptir.

1- Saç dökülmesini durdurmak

2- Saç kalitesini arttırmak (daha parlak, canlı ve kalın hale getirmek)

3- Yeni saç çıkışını aktif hale getirmek

Kimlere Uygulanır?

Saç mezoterapisi erkek tipi genetik dökülme ve kadınlardaki geniş saç dökülmesi başta olmak üzere (bölgesel saç dökülmesi hariç) tüm saç dökülmelerinde kullanılabilir.

Nasıl Yapılır?

Mezoterapi ortalama 10 seans yapılır ve seanslar haftada bir kez olarak uygulanır. Uygulanan seanslar erkek hastalarda yaklaşık 10 dakika , kadın hastalarda ise yaklaşık 30 dakika sürmektedir. Her yaştaki hastaya uygulanabilir.

Ağrılı / Acıtan Bir Yöntem Midir?

Mezoterapi çok ince iğneler ile yapıldığından acısız bir işlem olarak kabul edilebilir. İçeriği vitamin, oligo element ve minerallerden oluşmaktadır. Seanslardan sonra kişinin günlük yaşamında hiç bir kısıtlamaya neden olmaz.

Saç Ekiminin Yerine Geçer Mi?

Saç mezoterapisi saç ekimine natif olarak kullanılan bir yöntem değildir. Var olan güçsüzleşmiş kaybetmek üzere olunan saçları sağlıklı hale getirmek ve onların köklerine tutunmasını sağlamak amacıyla uygulanır. Kan dolaşımını hızlandırarak ve kökleri besleyerek saç sağlığına destek verilmiş olur.

Sellülit Mezoterapisi

Sellülit Mezoterapisi Nedir?

Selülit hormonal ve dolaşım bozukluğundan kaynaklanan bir sorundur. Kadınların vücudunun değişik yerlerinde oluşur ve estetik açıdan görüntüyü etkiler. Basen bölgesi, bacaklar ve kalça en çok görülen yerlerdendir. Yağ doku hücrelerinde olan bazı değişikliklerden dolayı yuvarlak yağ birikintilerinin oluşmasıdır.

Sellülit tedavisi için kullanılan bu yöntemde lipolitik (yağ eritici) ilaçlar, dolaşım düzenleyici ilaçlar, enginar özü, tonus kuvvetlendirici, sellülit giderici ilaçlar yaklaşık 2 cm ara ile sellülitli bölgeye enjekte edilmesi esasına dayanır.

Nasıl Etki Eder?

Selülit mezoterapisi ile derinin orta katmanına ilaçlar enjekte edilir. Çok ince uçlu iğneler sayesinde ilaçlar hedef bölgeye gönderilir. Dokularda oluşmuş ödemin çözülmesi, kan toplanmalarının azaltılması, bozulmuş lenf ve kan dolaşımını düzenlenmesine yardımcı olur. Kan dolaşımındaki artış sayesinde de yağ artıkları kolayca atılır.

Nasıl Yapılır?

Sellülit giderici ilaçlar yaklaşık 2 cm ara ile sellülitli bölgeye enjekte edilir. 4 mm iğneler aracılığıyla yapılan bu enjeksiyon sellülitin tedavisinde seçenektir. Yaklaşık 8-30 seans arasında devam eden mezoterapi seansları sellülitin derecesine göre yapılır.Haftada 1-2 kez yapılan bu enjeksiyon yaklaşık 10 dk da tamamlanır. Tedavi süresince çok az ağrı hissedilebilir. Tedavi sonrası morarmalar olabilir.

Yüz Mezoterapisi

Yüz mezoterapisi nedir?

İlerleyen yaş, güneş, stres ve çevresel etkenlerle yüzde oluşmuş deformasyonların giderilmesi amacıyla yüz, boyun ve dekolte bölgesine cildin vitamin ve mineral ihtiyacının karşılanması amacıyla mezoterapi uygulaması yapılmasıdır.

Yüz mezoterapisi kimlere uygulanır?

Yüz, boyun, dekolte bölgesinde; zaman ve diğer çevresel faktörlerinde etkisiyle ciltte deformasyonlar (cildin cansız ve mat görünümü, ince kırışıklıklar ve lekelenmeler gibi) oluşmuş kişilerde kullanılabilir. Yüz mezoterapisi ile uygun hastalarda cildin neminin geri kazanılması, cildin daha ışıltılı ve parlak bir hale getirilmesine yardımcı olunmaktadır.

Yüz mezoterapisi kaç seans uygulanır?

Yüz mezoterapisi hastanın cilt yapısına göre değişmekle birlikte 2 hafta aralıklarla 4-8 seans yapılır. Uygulamadan sonra koruma amaçlı idame mezoterapi önerilerek 2- 3 ayda bir seans uygulama yapılabilir.

Yüz mezoterapisi nasıl yapılır?

Cildin ayrıntılı muayenesi yapılır. kişiye ve cildin ihtiyaçlarına uygun mezoterapi ürünü seçilir. Uygulama bölgesi dezenfekte edilir, yüze lokal anestezik içeren kremler sürülerek uygulama sırasında hastanın ağrı hissi azaltılır. Hastanın cildindeki probleme uygun olarak seçilen mezoterapi ilaçları ince iğneler ile 1 cm aralıklarla cilt içine verilir.

Yüz mezoterapisi uygulama sonrası öneriler

Uygulama sonrası uygulama bölgesinde küçük morluklar görülebilir, bunlar tedavi gerektirmeden kendiliğinden iyileşmektedir. Uygulama sonrası güneşten kaçınılması ve 2 hafta süre ile güneş koruyucuların kullanılması, solaryuma girilmemesi önerilmektedir.

Bölgesel İncelme Mezoterapisi

Bölgesel Lipoliz Mezoterapisi Nedir?

Kilolar verilirken bölgesel yağlanma problemi daha öne çıkar. Özellikle basen, karın, bacak ve diz kapağı iç bölgeleri, kol ve omuz arkalarında kümelenen bu şekil problemlerinin çözümünde kullanılabilen lipoliz yöntemidir. Bu yöntem genellikle ağrısız ve yan etkisi olmayan bir takım ilaçların yağ birikimi olan bölgelere enjeksiyonu ile gerçekleşir.

Nasıl Yapılır?

Uygulama, 12 mm uzunluğunda çok ince bir iğne ile cilt bölgesi geçilerek yağlı dokuya enjeksiyon yapılması şeklindedir. Mezoterapi haftada 2 kez uygulanmasına karşılık Lipoliz 10-15 gün aralıklarla yapılır.

Bazı hastalarda hafif kaşıntı yanma hissi ve geçici kırmızılık yapabilir.

Nasıl Etki Gösterir?

Bu tedavi genellikle 3. veya 4. seanstan sonra yağ eritme etkisini gösterir. Genellikle seanslar; hastaya bağlı olmak üzere 6-10 seans uygulanabilir. Uygulamalar 10-15 gün aralıklarla yapılır. Tedavi yapıldıktan 20-30 dakika sonra etkileri başlar, 10-12.günde tam etkisi görülür. Parçalanan yağ asitleri ise lenfatik sistem tarafından böbrek ve karaciğere taşınarak vücuttan atılır.

Uygulama Alanları Nelerdir?

• Bölgesel yağlanma (karın, basen, bacak, kol, diz içleri,)
• Çene altına toplanan yağlanma
• Göz altındaki yağ torbalarında

Kimlere Uygulanamaz?

• Hamileler
• Emziren anneler
• Hemofili ve benzeri kanama hastalıkları olanlar
• Kan sulandırıcı (aspirin, kumadin ve benzeri) alanlarda dikkatli kullanılmalıdır.
• 18 yaş altı
• Uygulanan ilaçlara karşı alerjisi olanlar
• Akut Enfeksiyonu durumları
• Karaciğer ve böbrek yetmezliği olanlara
• Kanser hastalarına

Uygulama Sonrası Öneriler Nelerdir?

Tedavi sırasında mutlaka güneş ve solaryum yaptırılmamalıdır. Tedavi bittikten 20 gün sonra güneş ve solaryum alınabilir. Tedavinin başarısı; hastanın kendine verilen diyete tam uyması ve egzersiz yapması ile doğru orantılıdır.

Ağrı Mezoterapisi

Mezoterapi Dr.Bekir

Ağrı tedavisinde, cilde bazı ilaçlar, düşük dozlarda verilerek bölgesel etki ile tedavi edilir.

Ağrı mezoterapisinde amaç, vücudunuzdaki bölgesel ağrılarınızı azaltmak ve bölgesel ağrılara sebep olan etkenleri ortadan kaldırmaktır.

Nasıl Yapılır?

Uygulama, 4 mm uzunluğunda çok ince bir iğne ile cilt bölgesi içine enjeksiyon yapılması şeklindedir.

Nasıl Etki Gösterir?

Bu tedavi hastalığın türüne ve şiddetine bağlı olarak ilk anda da etkisi görülebiliyor. Ani gelişen hastalıklarda 2-3 seans yeterli gelirken, kronik duruma gelmiş hastalıklarda seans sayısı artabiliyor.  Uygulamalar 7-15 gün aralıklarla yapılır.

Uygulama Alanları Nelerdir?

• Her türlü nevraljiler(Trigeminal-oksipital- Glossofarengeal)
  • Zona
  • Romatizmal ve dejeneratif hastalıklar
  • Ankilozan Spondilit
  • Stres Kırıkları
  • Tendinopatiler
  • Tetik Parmak
  • Bel, boyun, sırt ağrısı
  • Bağ yaralanmaları
  • Aşil tendon patolojileri
  • Migren
  • Menisküs, diz ağrıları
  • Tendon, kas ezilmeleri, kas ve bağ zorlanmaları, kısmi yırtıklar, eklem burkulmaları, kıkırdak lezyonları ile eklem çevresi doku lezyonları

• Kimlere Uygulanamaz?

Mezoterapi Dr.Bekir

• Hamileler
    • Hemofili ve benzeri kanama hastalıkları olanlar
    • Uygulanan ilaçlara karşı alerjisi olanlar
    • Akut enfeksiyonu olanlara
    • Karaciğer ve böbrek yetmezliği olanlara
    • Kanser hastalarına

Ağrı Mezoterapi Tedavisinin Avantajları Nelerdir ?

• Doğrudan problemli bölgeye uygulanması
    • İlacın bölgesel ve hızlı etkisinin olması
    • İlacın daha az dozda kullanılması
    • İlaca bağlı daha az yan etki oluşması
    • Daha az seans ve daha uzun seans aralıkları
    • Günlük hayatı ve iş yaşamını etkilememesi

Yan Etkileri Nelerdir ?

Mezoterapide, diğer tedavilere oranla normalden daha düşük doz ilaç kullanılır. Bu nedenle hasta daha az ilaç aldığından, daha az yan etkiye maruz kalmaktadır. Nadiren, ilaca bağlı alerjik reaksiyonlar, ciltte kızarıklık ve morluklar oluşabilmektedir. Nadiren, kusma, bayılma ve karın ağrısı da görülebilmektedir.