Saç Dökülmesi Tedavisi

saç dökülmesi tedavisi

Saç dökülmesi, tek başına saçla ilgili bir sağlık sorunu olabildiği gibi başka hastalıkların seyri sırasında da görülebilir. Saç dökülmesinin nedenine yönelik bazı testler yapılır. Muayene sonrası hangi tedavilerin uygun olduğu kararlaştırılmaktadır. Saç ve köklerine yönelik uygulamalar;

• Saç Mezoterapisi
  • Saç PRP uygulaması
  • Saç Ozonlu-PRP uygulaması
  • Saç Ekimi yapılabilmektedir.

SAÇ MEZOTERAPİSİ

SAÇ MEZOTERAPİSİ NEDİR?

Saç için gerekli vitaminleri, mineralleri, oligo elementleri ve dolaşım düzenleyicileri içeren özel bir karışımın ufak iğneler ile saçlı deri içerisine verilmesi işlemi saç mezoterapisi olarak adlandırılır.

NASIL ETKİ EDER?

Bu özel karışım kılcal damarlar vasıtası ile tüm saçlı deriye yayılır ve etki etmeye başlar. Saç mezoterapisi üç etkiye sahiptir.

1- Saç dökülmesini durdurmak

2- Saç kalitesini arttırmak (daha parlak, canlı ve kalın hale getirmek)

3- Yeni saç çıkışını aktif hale getirmek

KİMLERE UYGULANIR?

Saç mezoterapisi erkek tipi genetik dökülme ve kadınlardaki geniş saç dökülmesi başta olmak üzere (bölgesel saç dökülmesi hariç) tüm saç dökülmelerinde etkisi olabilmektedir.

NASIL YAPILIR?

Mezoterapi

Mezoterapi ortalama 10 seans yapılır ve seanslar haftada bir kez olarak uygulanır. Uygulanan seanslar erkek hastalarda yaklaşık 10 dakika , kadın hastalarda ise yaklaşık 30 dakika sürmektedir. Her yaştaki hastaya uygulanabilir. Saç köklerine mezoterapi tabancası yardımı ile yapılan bu yöntem sayesinde tüm saçlı alan taranmış ve köklere ulaşılmış olur.

AĞRILI / ACITAN BİR YÖNTEM MİDİR?

Mezoterapi çok ince iğneler ile yapıldığından acısız bir işlem olarak kabul edilmektedir. İçeriği vitamin, oligo element ve minerallerden oluşmaktadır. Acısız , ağrısız ve çok güvenli bir tedavi yöntemidir. Seanslardan sonra kişinin günlük yaşamında hiç bir kısıtlamaya neden olmaz.

SAÇ EKİMİNİN YERİNE GEÇER Mİ?

Saç mezoterapisi saç ekimine natif olarak kullanılan bir yöntem değildir. Var olan güçsüzleşmiş kaybetmek üzere olunan saçları sağlıklı hale getirmek ve onların köklerine tutunmasını sağlamak amacıyla uygulanır. Kan dolaşımını hızlandırarak ve kökleri besleyerek saç sağlığına destek verilmiş olur.

SAÇ UYGULAMASINDA PRP

Saç dökülmesi ve saçlı deride meydana gelen diğer bozuklukların belli başlı sebepleri mevcuttur. Bu sebeplere geçmeden önce sağlıklı saç köklerinin nasıl oluştuğunu ve PRP tedavisinin dayandığı birtakım temelleri incelemek gerekir.

Sağlıklı bir saç kökünün devamlılığını sağlayabilmesi için doğru malzemelerle ve yeteri miktarda beslenmesi şarttır. Saç köklerini besleyen kılcal damarlar kan dolaşımı ile ihtiyaç duyulan yapılandırıcı maddeleri saç köklerine taşırlar. Günümüzde ne yazık ki saç köklerinin ihtiyaç duyduğu beslenmeye engel olacak pek çok faktör mevcut. Bunları kişisel ve çevresel faktörler olarak ayırabiliriz. Kişisel faktörlerin başında genetik etkenler, dolaşım bozuklukları ve yaşlanma gelirken, çevresel faktörler sigara kullanımı, dengesiz beslenme, kullanılan kozmetik ürünler gibi konularda değerlendirilebilir.

PRP Saç Tedavisi ile kanda yer alan ve büyüme faktörü (growth faktör) olarak adlandırdığımız bu onarıcı ve yapılandırıcı malzemeler, ayrıştırılıp saçlı deriye enjekte edilir.

PRP TEDAVİSİ İLE SAÇ DÖKÜLMESİ ENGELLENEBİLİR Mİ?

Yapılan çalışmalarda, PRP uygulaması sonrası 6, 9 ve 12 aylık takiplerde saç dökülmesinde azalma olduğunu bildiren yayınlar vardır.

Ancak genetik etken gibi bazı saç dökülmesi durumlarında, saç dökülmesinin, çok daha ileri yaşlarda görülmesi de tedavinin ileri dönem etkileri olarak değerlendirilebilir.

PRP SAÇ TEDAVİSİ SEANS SAYISI

Uygulama bölgesi, kişinin yaşı, sorunu ne kadar süredir yaşadığı vb. pek çok etken dahilinde bir tedavi programı hekim tarafından oluşturulmalıdır. Ancak genel olarak tedavinin ortalama 3-6 seans civarı uygulanabilmektedir.

KİMLER PRP YAPTIRMALI?

Hem kadınlar, hem de erkekler için uygulanabilir. Yöntem, saç ekimi operasyonlarından sonra da yerleştirilen greftlerden maksimum sonuçlar almak için kullanılabilmektedir. Saçlarında dökülmeleri, çabuk kırılma, kepeklenme, aşırı yağlanma gibi saç problemleri olanlarda kullanılabilir.

saç prp

SAÇ UYGULAMASINDA OZONLU-PRP

NORMAL PRP TEDAVİSİNDEN NE FARKI VARDIR?

PRP tedavisine ek olarak, elde edilen PRP materyali belirli orandaki ozon+oksijen gazı ile işlemden geçirildiğinde, trombositlerin aktive olmaları sağlanmakta, bazı reaktif maddeler oluşmaktadır. Bu maddeler PRP nin daha etkili olmasını sağlayabilmektedir.

PRP yönteminde olduğu gibi kullanılmaktadır.

SAÇ EKİM DANIŞMANLIĞI

Saç mezoterapisi veya saç PRP uygulaması yapılamayacak durumda olan hastalara saç ekimi konusunda detaylı bilgi verilebilmektedir.