Terleme Tedavisi

Aşırı terlemenin (hiperhidroz) , bir hastalığa bağlı olup olmadığı önce araştırılması gerekir. Bir nedene bağlı olmayan aşırı terlemede şu tedaviler kullanılabilir.

Terleme Önleyici Kremler

İlk önerilen basit tedavi şeklidir. En sık kullanılan alüminyum kloridli ajanlardır. Özellikle koltuk altı terlemelerinde ilk seçilen ilaçlardan biridir. El ve ayak terlemelerinde hafif ve orta şiddetteki olgularda kullanılabilir. Sıkıştırma etkisi ile ter kanalının ağzını fiziksel olarak tıkar ve ter bezlerinden ter atılımını önler. Tedavide ilaç gece kuru deriye uygulanır ve 6-8 saat burada kalır. Ertesi sabah tamamen yıkanarak temizlenir. Önce her gün, durum düzeldikçe daha seyrek uygulanır. Tedavinin tekrarlanması gerekir. Uygulamadan sonra oklüzyon (kapama) ile etki artırılabilir. Erken dönemde hastaların yarısında cilt irritasyonu gelişebildiği bildirilmiştir. Cilt irritasyonu yapması ve cevabın gecikmesi nedeniyle uzun süreli tedaviler hasta uyumunu zorlaştırmaktadır.

İyonoferez

Aşırı el ve ayak terlemesinde kullanılır. Eller ve/veya ayaklar, içinde elektrolit solüsyonu veya metal plaka bulunan küvete konur. Solüsyon veya plakadan insanı rahatsız etmeyen düşük şiddette elektrik akımı verilir. Etki şekli elektrik akımının oluşturduğu iyonların ter kanallarını belirli bir süre kapatılması olarak tanımlanabilir.

Botoks ile terleme tedavisi

Nasıl tedavi edilir ?

Terleme tedavisinde son yıllarda botoks kullanılmaya başlanmıştır. Adale fonksiyonlarını geçici olarak durdurarak etkili olan bu ilacın ter bezi faaliyetlerini de geçici olarak durdurduğu keşfedildikten sonra bu ilaç terleme tedavisinde de kullanılmaya başlanmıştır.

Aşırı terleme için geliştirilen alternatif yöntemlerden biridir. Botoks, bilinen klasik etkileme yolu olan sempatik sinir sisteminin aşırı duyarlılığını bloke ederek terlemeyi önlemektedir.

Terleme tedavisinde bölgesel olarak botoks uygulaması, çeşitli bilimsel makalede etkili olarak kabul edilmektedir.

Etkisi ne kadar sürer ?

Özellikle koltuk altı, el ve ayak terlemelerinde tercih edilen botoks tedavisiyle 4-16 ay süreyle o bölgedeki terlemeye yol açan uyarıları azalttığı gösterilmiş.

Ne zaman tedavi için en uygun zaman ?

Özellikle yazın aşırı terleyen kişiler, yaz başlamadan Botoks yaptırdıklarında yaz boyunca daha rahat ederler.

Mezoterapi ile terleme tedavisi

Mezoterapi ilaçları ile hormonal ve sinir sisteminin düzenlenmesini sağlayan enjeksiyon yöntemleri kullanılabilir.

Cilt bölgesine, haftada 2-3 defa uygulanan bir yöntemdir.